Followers

Tuesday, December 9, 2008

Bila penyudahnya tersangkut

Assalamualaikum, dah berapa lama saya tidak menulis di blog. Kering idea sekalipun bumi basah, suasana lembab. Lantas saya ke blog rakan-rakan yang sudi bermaustautin di anjung saya. Terima kasih Serunai Fakir, Khar..membuka blog sdr, buat saya membuka mata. Sesungguhnya banyak lagi ruang-ruang untuk orang seperti saya belajar. Blog Serunai Fakir (SF) banyak menyuntik keinginan saya untuk meneroka lebih jauh ke bidang penulisan. Ya..mungkin satu hari saya akan beralih arah, mencuba menulis novel-novel triller, seram tidak sebagaimana sekarang. Aduh! untuk menyudahkan novel cinta yang banyak bermain dengan perasaan sering membuat prosesnya terhenti-henti. Saya tidak mampu menulis dalam keadaan perasaan saya kaku. Kini novel yang sedang dipersiapkan berada pada klimax yang akan saya tamatkan bila-bila masa sahaja..tapi bila penyudahnya tersangkut..saya terpaksa berhenti rehat dahulu untuk mengumpul segala kekuatan agar penyudahnya menjadi kuat..dan sudah tentu orang-orang yang berpengalaman dan hebat spt Serunai Fakir, fatin nabila, hezma, Bikash dan beberapa teman yang lain akan menjadi penyutik semangat saya.

Aduh! saya ingin terlepas dari sangkut sebelum hujung dec 2008. Itu janji saya pada penerbit. Terima kasih kepada Suraya editor saya yang memahami.

No comments: