Followers

Thursday, February 19, 2009

Apa Yang Tak kena Ni?

Pagi ini, seperti pagi-pagi sebelumnya. Keluar dari rumah, memandu dengan damai sekalipun sesekali diganggu oleh kesesakan jalanraya. Biasalah..jalanraya bukan milik kita sorang. Walaupun kadang2 geram dengan pengguna2 yang agak nakal mencelah, mengaum dan macam2 lagak. Ada yg terenjut-enjut macam cari rumah sewa lagaknya. Apapun kita tetap terima, stering mereka, kereta mereka...walaupun hati sedikit sakit dalam keadaan kita terburu mengejar waktu...akhirnya seperti biasa tiba juga saya ke tempat kerja. Tetapi..kenapa bosan tiba-tiba menjengah perasaan saya?Mood saya juga musnah. Senyum saya seakan seakan turut hilang. Apa dah jadi ni? Saya cuba membelek-belek ingatan. Kelmarin, semalam dan hari-hari lepas. Tentang tugas, tentang janji, tentang apa saja yg mungkin menjadi penyebabnya. Aduhai...saya seperti sesat dalam fikiran sendiri. Apa yang tak kena pada pagi ni? Atau apa yang tak kena pada saya ni? Saya mengambil masa sejenak di dalam kenderaan saya. Memejam mata sambil membawa minda berlari.

Oh oo...Februari dan nak pergi..tapi apa yang saya rancang untuk dunia saya belum bergerak2. Ini puncanya... Saya mengeluh...Rupanya saya yang tak kena..Malam ini, malam yang mulia, penghulu kepada segala malam. Dan malam ini, saya akan mulakan segalanya. Saya kembali tersenyum.

No comments: