Followers

Tuesday, March 24, 2009

Saya mula takut..

Asalamualaikum..
Terima kasih kepada pembaca yg masih sudi mengunjungi anjung blog saya sekalipun saya tidak berbuat apapun di sini. Sibuk ke saya? Atau saya tidak bijak mengatur jadual hidup? kerja pejabat, kerja rumah. Saya keliru. Mana satu yang harus didulukan? Penulisan? Novel baru, skrip, puisi dan penulisan sy yang lain. Dua minggu kebelakangan ini, sy menghabiskan masa di depan laptop hingga jam dua pagi. Saya menekuni kerja yg sepatutnya sy selesaikan bukan di rumah. Saya seakan mengabaikan yang sepatutnya saya dahulukan. Termasuk kesihatan saya. Teruknya saya. Malam tadi tertidur di kerusi di depan laptop. Saya tersedar, jam menunjukkan 2.30 pg. Saya rasa kelainan pada diri saya. Sebelah kepala saya terasa kebas. Beberapa kali saya memicit-micitnya. Saya mula panik. Ya Allah! Apa yang terjadi pada saya? Macam2 tergambar di ingatan saya. Tentang strok, tentang penyakit yang macam-macam..ada kengerian. Saya masuk kamar dan berusaha melelapkan mata. Gentarnya saya dengan gambaran-gambaran itu. Subhanallah! terkenang saya, tentang orang2 terdekat yang mendahului saya. Saya memejamkan mata saya, mengharapkan saya mampu melelapkan mata. Saya mengharapkan apa yang saya alami itu akan berakhir bila saya bangkit...ternyata anggapan saya meleset..Ya Allah! hingga saat ini saya masih merasakannya...kepada pembaca budiman...segala saya rahsiakan daripada pengetahuan insan-insan yang saya cintai dalam hidup saya.

5 comments:

Anonymous said...

Semoga selalu sihat, Indah. Apa kabar? Ada apa denganmu? Ohya, ada penerbit Malaysia yang berminat dengan cara kerja saya sebagai 'book worker'? Sila lihat ke http://bangaswi.com/about

Indah Hairani said...

Salam bang Aswi..makasih..ya..kita hamba dhaif yg senantiasa diuji..mudahan ujian-ujian itu bisa kita lalui...wassalam

Anonymous said...

Salam Indah,r u okey? Harap indah sihat dan dibawah lindungan allah sentiasa. Seronok baca blog u kat sini....keep it coming....cheers dear:)

azahkhalida.blogspot.com said...

hai indah, dida kata comel n cantik n lawa kamarmu ini. kemas dan teratur sangat. kat mana dpat ni?

Indah Hairani said...

erm..dah habis terjual azah....he he