Followers

Saturday, April 4, 2009

FOBIA! FOBIA!!....




FOBIA! FOBIA!!
Aneh! Memang aneh. Saya pernah bertanya pada mak saya, kenapa ia terjadi. Mak saya hanya tersenyum. Mak saya cakap, bukan saya sorang sahaja yang mengalami hal demikian. Ramai lagi orang kat dunia ni seperti saya. Saya menolak kata-kata mak saya itu. Sepanjang hidup dan sepanjang insan-insan yang saya kenal di dunia ini, saya tidak pernah berjumpa dengan apa yang sedang saya alami sekarang. Mungkin mak saya tidak ada jawapan kepada masalah saya ini. Fobia saya ini sangat pelik. Saya bukan sahaja tidak boleh menyentuhnya malah melihat foto atau lukisannya pun saya akan menjerit. Untuk makluman pembaca budiman, sewaktu saya pastekan foto inipun badan saya menggigil dan seram sejuk. Pernah saya menjerit di shopping complex semata-mata tersentuh bekasnya. Pernah juga saya terlepas buku dari tangan sebaik saja terselak fotonya. Saya masih ingat sewaktu praktikal land survey, salah seorang rakan membaling ke arah saya kuntumnya sebesar kuali menggoreng, saya berlari tidak cukup tanah seperti di kejar pelesit. Lecturer saya terpinga melihat keadaan saya dengan wajah pucat lesi.

Dan kawan yang membaling ke arah saya, hanya meminta maaf pada Reunion kami di PJ tempohari. Setelah berbelas tahun dia lakukan kesalahan besar itu. Ah!.. Saya sudahpun memaafkan beliau ( Sdr. Azhar bin Seni – sekarang berada di Riyadh ) Pelik kan? Ya pelik. Saya terlalu fobia dengan Cendawan. Sekiranya ada pembaca yang menghadapi masalah seperti saya. Jom! Kita kongsi pengalaman aneh ini dengan saya.

3 comments:

dYzA aiNuN said...

malas eh nak kongsi dengan awak. awak tu ngada je. orang boleh makan ape, best la cendawan.

AkuLaGua said...

ermm... apa kata kita buat cucoq lepaih tu bagi kak indah kita ni makan.. baru dia tauuuuu.. sodaaaappp.. sapa tau kot bleh jadi penangkis & hilangkan FOBIA tuh..

Indah Hairani said...

erm...bukan main lagi..goreng ke, cucoq ke..tak sedikit dpt menyelamat kak indah daripada menjerit..