Followers

Thursday, May 14, 2009

SEMINAR ANTARABANGSA TENUN NUSANTARA

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Saya baru pulang dari Kuantan, menghadiri satu seminar anjuran Jabatan Kerajaan Negeri Pahang, Muzium Malaysia (JMM), Muzium Negeri Pahang dan Akademi Pengajian Melayu UM. SEMINAR ANTARABANGSA TENUN NUSANTARA: Kesinambungan Tradisi dan Budaya yang diadakan di Hotel Vistana, Jalan Teluk Sisek, Kuantan. Merupakan satu pengalaman yang sangat berharga. Apa tidaknya, peluang berjumpa dengan teman-teman dan orang-orang hebat luar dan dalam negara. TENAS AFFENDY, PROF. SITI ZAINON ISMAIL, DRS. HIRFAN NUR M. SN, FADLIN MUHAMMAD DJAFAR, DR. NORWANI HJ. NAWAWI, ERLINDA FITRIAWATI, DR. MOHD NEFI IMRAN dan beberapa orang lagi antara presenter yang membuat saya tidak rasa letih terlekat di kerusi. Tajuk-tajuk yang dibentangkan adalah akrab dengan jiwa dan bidang tugas saya. Apa yang lebih membangga lagi, seminar tersebut turut dihadiri KEBAWAH DULI YANG TERAMAT MULIA TENGKU PUAN PAHANG, TUNKU HAJJAH AZIZAH AMINAH MAIMUNAH ISKANDARIAH yang begitu mesra rakyat dan begitu mencintai seni warisan budaya tradisi. Semuanya membuat saya tidak letih malah jika ada peluang dan diberi kesempatan, peluang-peluang seperti itu tidak mungkin saya lepaskan. Saya lampirkan foto yang sempat saya rakamkan di sana. Wassalam.

No comments: