Followers

Friday, June 19, 2009

BERSYUKURNYA SAYA....

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Pada saat saya menulis blog ini, saya masih di pejabat. Waktu menghampiri maghrib. Saya bersama kru teknikal dan pameran sedang menjalankan kerja kerja penyediaan pameran yang bakal berlangsung beberapa hari saja lagi. Petang tadi, wakil masyarakat Iban yang diterbangkan dari Sarawak tiba untuk persiapan pelaminan perkahwinan masyarakat Iban. Malam nanti selepas maghrib, wakil masyarakat Cina pula menyusul. Besok persiapan pelamin Melayu sementara lusa, Portugis dan Punjabi sementara hari Ahad 21 Jun 2009 masyarakat Baba dan Nyonya pula akan tiba. Kerja-kerja setting dan penyediaan ’write-up dan caption’ sedia di pasang. Wah seperti persediaan mendapat ’menantu’ pula rasanya. Pasangan pengantin berbilang bangsa akan disandingkan mengikut adat istiadat masing-masing pada 22 Jun 2009. Aduhai..sudah tidak sabar rasanya untuk menyelesaikan semuanya. Saya ingin menarik nafas lapang. Selepas itu saya ingin bercuti panjang dan memberi perhatian pada novel yang tersadai. Cadangan pada sehari selepas itu saya ingin bercuti dan habiskan waktu bersama insan2 tercinta. Sekian lama saya mencuri masa-masa yang sepatutnya saya habiskan bersama mereka. Tapi...semalam saya terima fax dari Jabatan Bahasa Melayu, Akedemi Pengajian Melayu, Universiti Malaya untuk temujanji dua orang penolong penyelidik jabatan tersebut. Saya memejamkan mata saya sejenak Ya...niat untuk bercuti terkubur. Saya tidak harus mengenepikan hasrat itu. ....saya lupakan cuti saya. Untuk keberapa kali saya perlu memohon maaf dari orang-orang yang telah saya menabur janji? Ya kesediaan mereka menginsafkan saya. Sesungguhnya ALLAH mengurniakan insan-insan yang sangat memahami karier saya. ALHAMDULILLAH....

2 comments:

Rasha_rz said...

teingat ila zaman bergelar pengantin lama dulu.......

Indah Hairani said...

ha ha ha ....yang terindah adalah saat itu...betul kan?