Followers

Sunday, May 23, 2010

TERINDAH DI MATA DAN DI HATI SAYA




Assalamualaikum,
Salam buat semua yang sudi singgah si anjung ndah. Lama tak menulis, rindu sangat. Lebih rindu untuk membawa suatu manis dari Kota Kinabalu buat semua. Selama lima hari di kota ini, saya seperti tidak puas, apa tidaknya setiap hari saya melihat matahari terbenam dan keindahan Pulau Gaya dan Pulau Manukan di depan mata. Saat pagi dan saat petang saya menunggu untuk melihat keindahan alam ciptaan TUHAN. Saya sempat menelefon jay, “jay..please, rakam dari tempat kamu.”sekalipun di tangan saya telah ada kamera. Ia sangat indah di mata saya dan di hati saya. Laut sangat damai. Ada sepasang bot di dadanya. Saya namakan kekasih laut. Saya berdiri di balkoni Marina Court Condominium pemilik yang sama Promenade Hotel, memerhati dan memaknai keindahan dan kedamaian itu. Pada hari terakhir saya berdiri di kamar mengadap pemandangan itu, seperti tidak ingin saya tinggalkannya. Sewaktu menarik bagasi keluar dari kamar, saya sempat berbisik. Saya akan datang lagi menikmati keindahan ini. Mudah-mudahan saya diizinkan untuk kembali lagi ke sini. Bumi indah. Dan masih terbayang wajah gadis bernama Lia dan Lin, peniaga mutiara di pasar Filipina yang menyapa saya dengan lembut. “Nanti akak datang lagi ke tempat kami ya…” saya hanya tersenyum. Tidak hairan perniagaan mereka laris sepanjang hari. Kuasa pemujukan mereka sangat berkesan…Akhirnya saya berangkat pulang dengan rasa puas…salam sayang buat semua dan lihatlah sumbangseh dari ndah..wassalam.

4 comments:

HARIS INDERA said...

saya suka permandangan yang seperti ini....kalau lah....

Indah Hairani said...

salam Haris..
ya saya tau..sy pun ada ambil masa sunset...cantik jugak..
itu pada sy...mungkin tidak pada orng lain..apapun inilah sumbangseh saya pada semua..wassalam

HARIS INDERA said...

wahhh...bagussss.....:)

Anonymous said...

Wah... indahnya.. :)