Followers

Tuesday, April 3, 2012

HANYA SEBATAS INI -Bukan Hanya Sebatas Bicara.


HANYA SEBATAS INI..
"Panta Rei, kata Socrates, segalanya berubah, mengalir tanpa henti...namun satu hal yang tidak berubah, iaitu 'cinta' segala kosa katamanusia akan menemui ajalnya. 'Cinta' di mana TUHAN mencipta, kemudian mengembalikan ke pangkuan karena satu kata 'Cinta'. DANI RAMDANI.

"Pohon rhu, pantai yang kita sering jejaki pada setiap senja lewat Dani bersama Qaseh indah di ingatan Dani. Terim akasih atas segala kebaikan Qaseh selama Dani di sana Qaseh, segalanya Hanya Sebatas Ini.
Salam Cinta dari Dani / Rangga"

"Cinta membuat dia alpa. Kisah lukanya dengan Malaika dan Bunga. Dan kini kelukaan itu berulang lagi dalam hidupnya. Nur Qaseh akan ditinggalkan di bumi ini. Dan dia akan kembali ke tanahairnya. Kembali untuk meninggalkan segala kenangan yang pernah dicipta di bumi kelahiran Nur Qaseh. Kembali memenuhi kehendak abi untuk mengembalikan Dani Ramdani kepada dirinya sebenar."

"Membaca novel Indah, teringat saya pada karya La Rose...Motinggo Busye... indah bahasa kaya falsafah..." Ungkapan seorang Mazelan Manan. Saya akan menjejaki karya La Rose, Motinggo Busye..Terima kasih abang Mazelan Manan atas semua ini...

No comments: