Followers

Friday, May 1, 2009

'KEEP IN TOUCH' Saya hanya tersenyum..

Alhamdulillah...
Kini saya kembali di meja kerja. Kerja yang menimbun. Bukan terletak di fail tetapi dalam kepala dan separuhnya dalam beg yang saya jinjing ke sana ke mari. Pertemuan dengan beberapa informer yang mewakili setiap kaum di Malaysia memberansangkan. Mr. Cedric, Mr. Jaya Kumar, Pn. Marina Danker mewakili masyarakat Portugis dan yang terbaru, Saya mampu tersenyum dengan usaha awal yang agak berbaloi. Dan pertemuan terbaru saya dengan En. Amran Nasarudin yang mengaturkan pertemuan saya dengan Mr. Harchran Sigh, wakil masyarakat Sikh. Semuanya membuat saya merasa lega. Usaha awal untuk projek yang agak besar yang akan dirasmikan pada awal Jun nanti. Dan pertemuan dengan En. Amran Nasarudin mengejutkan saya. Sudah beberapa kali bercakap melalui telefon, tidak pernah saya terfikir orang di depan saya itu adalah pelakon drama akhir 90 an dahulu dan masih lagi ada wajah-wajah beliau dalam drama-drama TV mutakhir ini. Saya masih ingat satu drama lakonan beliau menjadi kontroversi dan hangat diperkatakan di media seluruh negara. Dia tersenyum, bila saya menyentuh tentang isu tersebut. Pada saya beliau lebih segak di luar kaca TV dengan wajah yang bersih dan senang ditatap (Mungkin kerana saya salah seorang peminat beliau. Maafkan saya En. Amran ) Mungkin kerana itu saya hampir tidak mengenalinya. Namun bukan itu saya utamakan, yang penting perbincangan dan usaha saya pada pertemuan singkat itu menampakkan laluan yang mudah dan saya berharap ia pembuka jalan untuk urusan-urusan seterusnya.
”InsyaALLAH, pihak kami akan memberi kerjasama.” Janji beliau. Sewaktu saya melangkah meninggalkan beliau yang menghantar hingga ke pintu hadapan pejabatnya.
”Ndah, keep in touch!” ungkapnya disusuli senyum. Saya ikut tersenyum. Terima kasih atas segalanya bisik saya dalam diam. Bidang tugas yang memerlukan saya berhadapan dengan ramai orang membuat saya agak mewah dengan watak dan perwatakan. Benarlah ungkap Aisyah dan Siti Rosmizah pada pertemuan yang baru berlalu.
”Menarik kak Ndah. Pasti kak Ndah banyak bahan untuk dituliskan.” Saya hanya tersenyum. Mana mungkin kalau hanya mewah bahan, tetapi ketandusan idea untuk menggarap. Ah! Itulah masalah utama untuk seorang penulis kecil seperti saya. Terima kasih pada semua pembaca.
Wassalam.

No comments: