Followers

Wednesday, October 28, 2009

Renung-renungkan...

Assalamualaikum,
Mereka kadang-kadang terabai oleh kesibukan. Membesar tanpa sedar di depan mata. Malah dibesar dan di didik oleh orang asing dalam rumah sendiri, tanpa kita sedar anak kita terpenjara, terdera emosi yang diselindungi oleh senyum bicara manis di depan kita. Apa yang bakal kita depani nanti oleh anak-anak kita yang hilang kepercayaan diri, keberanian dan yang paling kita takuti hilang kemerdekaan jiwa. Belum lagi aspek kepupusan jati diri dan budaya...Renung-renungkanlah.





















4 comments:

Haiza Najwa said...

Let me b d 1st to comment kay.. benarrr skali. Kdg kla siap ad pelat2 bgsa yg buang pemberian k'jaan n rakyat sesekita ke laut tuuh, Sdey!
Kak Haiza dlu..mse yg sulung kecik, gajikan amah India female utk jga dia. Lama br kak Haiza prasan anak akak ske hantuk2 kepala dia ke dinding bler geram..rupanya tiru bibik dia. Serik, I nurse sndiri anak I, jadi..sumer sayang I dan manja ngan I. Ada yg tiru prangai ibu dia, tu part yg tak best. ha ha!

Ney..mne sajak U yg santai dan melankolik 2? kak Haiza dh geram ney..brpe kali belek x jgak jumpa2 sjk bru..ermm..frust beta..

Indah Hairani said...

Sayang kak Haiza, salam dari Ndah. smua tu menakutkan ndah, masa dpn generasi kita..
Puisi, kak Haiza? sebenarnya Ndah hanya mampu menulis puisi bila ada bait-bait yg berlegar di benak. Pd ndah sgt sukar utk menulis pun sebait...insyallah ndah akn cuba..

haiza najwa said...

Sapa tak risau kan? [sigh] Tmbh Indah masih muda..anak kecil2 lagi. Persepsi tuuh totally poles apart. Tp meskipun kak Haiza anak dah besar2 n daa bley jd nenek, ada sorang lg tu yg d titip hubby sblom meninggal. Masukkan doa dlm solat kte Indah, agar ALLAH swt pelihara gnerasi kte yg akan datang dan yg sedang membesar skrg.. at least itu cara kte berusahakan Indah? Jgnlaa sdey..

Indah Hairani said...

Makasih kak...atas sgl nasihat dn saranan akak..Al-Fatihah untuk arwah kak..