Followers

Wednesday, December 23, 2009

TUHAN PUN TAHU..


Assalamualaikum..
Saya sengaja mengambil 3 hari untuk berlama di rumah, dengan berusaha untuk tidak memikirkan satu apapun tentang kerja dan tugas. Sekalipun sangat sukar, bila bayangan tugas sentiasa ada dalam kepala, namun ia tetap memberi satu ketenangan yang sudah lama saya tidak lalui. Bersendirian dengan sekali-sekala mendengar kicau burung di sekeliling. Suasana yang redup.Ya ALLAH, sangat indah. Kalau mampu, saya nak menahan waktu bergerak, biar ia terus begini. Mana mungkin! Waktu tetap bergerak. Sangat pantas. Dan malam saya tidur sangat lewat hampir menjejak ke 3.00 pagi. Waktu-waktu malam memberi banyak ilham dan malam tadi saya diberi sesuatu yg sangat bererti. Sangat indah. Saya katakan TUHANpun tahu. Saya meluahkannya dan terus merakam di hati saya sebagai sebahagian daripada ilham. Dan sepanjang saya memenuhi waktu, saya seakan menyiap sebuah manuskrip. Dan saya merasa puas. Dan pagi ini, sewaktu bangkit saya semakin bersemangat untuk melahirkan sebuah lagi novel berdasarkan ilham semalam. Dan sudah tentu keindahan itu akan saya kongsikan bersama semua pembaca. Tunggu kehadirannya nanti.
Salam sayang dari Indah buat semua.

No comments: