Followers

Monday, February 8, 2010

LEMARI SAYA KOSONG......Saya kehilangan..



ASSALAMUALAIKUM..
Saya tersentak...jam menunjukkan 3.00 pg. Suasana sgt. sepi. Ingatan sy berlari melihat 2 karya saya terbengkalai. MELUKIS REMBULAN dan DI HUJUNG RANTING 2. saya tidak mampu meneruskan tidur saya, dengan izin saya bangkit untuk mengadap laptop. Semalam saya dihubungi editor sy..."Ndah siapkan DHR 2...ramai pembaca meminta DHR disambung." Saya terkedu. Apa yang telah saya lakukan setelah usai CASTLE CINTA DEADAY? Jika dahulu, sebaik sahaja manuskrip dihantar ke publisher, kotak minda saya telah tersedia cerita baru. Dan saya sering menggunakan waktu-waktu seperti ini untuk menggarapnya. Baru saya sedar, lemari idea saya telah hampir kehilangan isinya...dan tanpa saya sedar saya banyak berubah? Kesungguhan yang saya miliki sebelum ini seakan telah luntur. Ke mana hilangnya motivasi diri yang selama ini saya sematkan dalam minda saya, untuk berjaya, kita harus korbankan banyak hal. Waktu bersenang lenang, tidur dan sebagainya. Teringat saya temubual Ahmad Fedtri Yahya dengan seorang penulis buku tentang lelaki, kata beliau setiap orang diberikan TUHAN waktu 24 jam, tidak terlebih dan terkurang. Jadi pergunakan waktu yang diberi itu sebaik mungkin. Kita yang mengurus masa. Bukan masa yang mengurus kita. Ya..mungkin selepas ini saya akan belajar mengurusnya dan kembali mengisi lemari yang yang hampir kosong. Dan merealisasikan impian saya untuk menyiapkan MELUKIS REMBULAN dan DI HUJUNG RANTING 2 serentak. MELUKIS REMBULAN besar maknanya pada saya. Selesai menyiapkannya merupakan satu penghargaan dan terima kasih saya buat insan-insan istimewa dalam hidup saya.

Mudahan ALLAH mengurniakan ilham buat saya dan mampu diterima pembaca, paling tidak, tidak ada pembaca yang ingin melontar karya saya ke dalam tong sampah sebagaimana nasib yang diterima DI HUJUNG RANTING. Sebagai insan yang lemah saya menerimanya dengan dada terbuka. Tidak semua yang baik di mata dan di hati kita, baik di mata orang lain. Sesungguhnya setiap yang baik itu datang dari ALLAH dan yang buruk dari saya. Dan saya telah memaafkan semua orang.

Salam dinihari dari Indah buat semua pembaca.
Wassalam.

2 comments:

deaday said...

kok ayatny persis bhs indonesia ya mbak..bisa dtanya mbak ini aslny dmana?

Indah Hairani said...

DeaDay....Deaday...
Kita kan satu rumpun bangsa? Seperti adik dan abang. Perkongsian adalah perkara biasa antara saudara..lebih-lebih lagi saudara yang akrab..
wassalam..