Followers

Friday, April 2, 2010

Selamat berkarya sambil menikmati damai laut..



Pantai Rhu UMT pantai yang menggamit banyak kenangan. Saya akan menjejaki dadanya bila saya ingin mencari sedikit ketenangan atau rindu untuk mendengar desir angin dan debur ombak. Petang tadi saya kembali ke sana seperti minggu-minggu sebelumnya. Mata saya menyelinap mencari sesuatu yang sering mencuri tumpuan saya. Saya suka melihatnya. Saya suka memerhati dari jauh. Dia menyendiri dengan kertas dan peralatan melukisnya. Dia berkarya seolah-olah dipantai itu hanya dia sendirian. Saya melangkah mendekatinya. Dia tersenyum sewaktu saya memohon izin mengambil foto2nya. Saya sempat bersembang menyentuh karya-karyanya yang turut dipamer bersama. Menyoroti kehidupannya buat saya berfikir. Istimewanya insan yang TUHAN kurniakan bakat seperti beliau. Melakar kesedihan, keriangan melalui catan-catan. Lebih-lebih, dia juga menulis lirik-lirik lagu. Telah banyak terkumpul. Terima kasih Azuarr sudi berkongsi dengan kndah. Ini bukan yang terakhir kunjungan. Kita akan berjumpa lagi. Selamat berkarya sambil menikmati damai laut. Wassalam.

No comments: