Followers

Friday, January 15, 2010

SEDIKIT NAMUN TETAP BERMAKNA

Assalamualaikum…
Jam menunjukkan tepat ke angka 3,00 pagi. Saya masih belum mampu melelapkan mata sekalipun badan saya sangat letih. Sakit kepala masih belum reda. Siang tadi saya bersama Nabila ke Klinik. Petang semalam sepulang dari pejabat, badan Nabila panas. Saya mula risau, kepala saya ikut sakit. Kebetulan berjumpa doktor terus saya ikut membuat pemerikasaan selepas urusan pemeriksaan Nabila selesai. Sebelah bahu kiri saya lenguh-lenguh. Sebeban ubat yang saya bawa pulang dengan membawa bersama pesanan doctor supaya saya banyak rehat. Saya hanya tersenyum. Teruk ke tugas saya selama ini? Sepanjang perjalanan pulang saya tercari-cari jawaban kepada persoalan itu. Saya dikatakan tidak cukup rehat. Bila saya fikir-fikirkan, saya akui, saya tidak cukup rehat dan tidur. Dan dinihari ini membuktikan saya masih di depan laptop dengan terkial-kial mengumpul segenap idea untuk novel terbaru saya. Novel yang agak berat sebaris dengan novel HANYA SEBATAS INI. Kata-kata seorang INSAN saya jadikan sebagai pendorong saya dalam menyiapkan manuskrip baru ini.
“Garaplah sebaik dan seindah mungkin Indah. Indah mampu. Percayalah.” kata insan itu menjadi perangsang dalam menyiapkan manuskrip ini.
“Terima kasih” Jawab saya ringkas. Bahagianya saya dikelilingi orang-orang yang mengambil tentang berat tentang saya dan dunia saya. Kenapa insan yang selalu memberi dorongan saya , terimakasih banyak-banyak atas segalanya, walaupun hanya sedikit namun ia tetap bermakna.
Kepada semua pembaca, Ndah ucapkan terima kasih kerana sudi singgah dan menghayati setiap coretan saya.
Wassalam.

No comments: