Followers

Sunday, January 10, 2010

DAMAINYA MENYUSURI HATI....


Assalamualaikum...
Pagi ini sangat indah. Menyusuri jalan dan menghayati keindahan sambil menyedut udara pagi. Melihat sungai yang damai, sangat membahagiakan lebih-lebih pagi ini saya dihantar dan bukan memandu sendiri seperti hari-hari biasa. Lantas segalanya dapat saya hayati sepenuhnya.
Sebelah kiri saya kelihatan deretan kapal-kapal dan perahu nelayan di pangkalan dan di sebelah kanan saya sebuah pulau kecil yang separuh dilitupi kabus pagi. Pemandangan yang jarang-jarang dapat dilihat beberapa bulan kebelakangan ini. Aduhai...Indah dan menakjubkan bumi ciptaan TUHAN ini. Sampai bila ia mampu dinikmati sekiranya ada tangan-tangan yang memusnahkannya dengan nada pembangunan. Saya sering berdoa agar sisa-sisa yang sedikit itu tidak terkorban. Dan anak cucu dan generasi akan datang masih mampu menikmati damainya. Ya!...Sekejap lagi saya akan bertolak ke Kuala Lumpur atas urusan tugas dan seperti biasa saya tinggalkan meja kerja dengan sedikit kemas berbanding dengan hari-hari biasa. Dan bila balik nanti hati akan senang melihat semuanya teratur.
Sampai ketemu lagi pada entry akan datang, salam sayang dari Indah buat semua.
Wassalam.

No comments: